Tvarohové koláčky s třešněmi

Třešně jsou teď snad úplně všude, většinu doma zpucujeme jen tak, něco dáme do smoothie a letos se nám dokonce podařilo z nich i něco upéct :) Takže po letech konečně doma máme něco dobrého z třešní , které jsou čerstvé a ne mražené. Recept je rychlý a tak nějak z toho co dům dal, nehledala jsem inspiraci jen jsem měla jasnou představu co bych si dala. Takže jsem chtěla křupavé těsto, pěkně se zkaramelizovaným cukrem na povrchu, tvarohem aby výsledný dezert nebyl suchým a šťavnatým ovocem. A výsledek? Přesně jak jsem si ho představovala, polovina už je pryč..no na mě nekoukejte, já měla zatím jen jeden kousek,ale přítel už zpucoval jeden plech :) Takže úspěch u vašich drahých zaručen. Navíc je to extra rychlé , takže nestrávíte v kuchyni příliš dlouho a to se také počítá. tak jdeme na to.


Ingredience na dva plechy 10-12 ks:

  • jedno větší balení listového těsta
  • polovina vanilkového pudingu
  • 1 vanička tučného tvarohu
  • trochu moučkového cukru, množství podle chuti
  • třtinový cukr
  • tři větší hrsti vypeckovaných třešní
  • 1 celé vejce
  • 1 žloutek


Troubu předehřejeme na 180°C a plechy vyložíme pečícím papírem. Listové těsto rozválíme a nakrájíme na menší kousky. Lehce ohrneme rohy, ty pak budou užasné a křupavé. Třešně vypeckujeme  a přichystáme si tvarohovou směs. Tvaroh smícháme s žloutkem, polovinou sypké směsi vanilkového pudingu a celou směs lehce ochutíme moučkovým cukrem. Potřeme připravené těsto trochou tvarohové směsi, poklademe pořádnou dávnou třešní, okraje potřeme rozšlehaným vejcem a poté posypeme pěknou vrstvičkou třtinového cukru. Dáme péct do trouby pěkně dozlatova. 


Můžeme podávat jen tak nebo s vanilkovou zmrzlinou :)
 

Dobrou chuť

Komentáře

  1. U nás už jsou třešně za námi, my je míváme vždy na začátku měsíce a upřímně musím říci, že jsem ráda, že už je to za námi. Neustálé peckování, vaření, pečení, mražení a zavařování mě opravdu letos vysílilo. Člověk už pak ani neví, kam by ty třešně nacpal :D. Ale tenhle recept vypadá skvěle, ten vůbec neznám. Ten si uložím na příští rok, aspoň budu vědět, co udělat, až mi dojde inspirace :)

    OdpovědětVymazat
  2. U našich na zahradě jsou právě vždy o něco později. Ale většinou je rozdají, protože nikoho z nás nebaví vypeckovávat :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky