Meruňkové muffiny s čokoládou

Tenhle recept jsem si tak nějak trochu vymyslela sama, prostě jsem dostala hromadu meruněk, většinu jsme snědli jen tak ( tak jsou podle mě meruňky nejlepší :) ,ale trochu jich zbylo a byly už hodně měkoučké tak jsem přemýšlela co s nimi a rozhodla jsem si upravit jeden starý recept na muffiny podle chuti a zásob a tadáá jsou z toho výborné muffiny,které jsem určitě nedělala naposledy. Nejsou extra sladké, takže pro ty z Vás co dáváte přednost hodně sladkým muffinům, doporučuji přidat cukr.

Ingredience na cca 12 muffinů :
  • 150g špaldové mouky
  • 100 g hladké mouky 
  • 120 g třtinového cukru 
  • 3 lžičky kypřicího prášku
  • 1-2 lžičky vanilkového extraktu ( výborný a přírodní prodává marks and spencer )
  • 1 lžička mleté skořice
  • 1-2 lžíce rumu
  • 10 ks meruněk ( množství podle chuti )
  • 100 g kvalitní hořké čokolády ( já dala 70% )
  • špetka soli
  • 200 ml bílého kvalitního jogurtu
  • 2 vejce 
  • 100g másla
Troubu si předehřejeme na 180°C ,meruňky lehce nařízněte a zalijte na 3minuty horkou vodou tak aby byly ponořené celé.  Tak půjdou snáze oloupat. Až budeme mít oloupáno, nebojte jde to poměrně snadno, nakrájíme na malé kostičky. Čím budou meruňky tvrdší tím výrazněji budou kostičky znát na pohled, čím zralejší tím méně budou viditelné,ale chut bude lepší, bude se o to více prolínat celým muffinem.

Nejprve dáme rozehřát máslo, to necháme maličko zchladnout a rozpustíme v něm cukr. Pak najednou přidáme jogurt a vejce. Vše dobře promícháme. Ve vedlejší míse smícháme obě mouky, prášek do pečiva, sůl, nahrubo nasekanou čokoládu, skořici, vanilkový extrakt a poté přidáme vaječnou směs. Spojíme v hladké těstíčko a nakonec přidáme rum a nakrájené meruňky. Poté už rozdělujeme do formiček ( plníme do 2/3 ). Dáme péct na cca 20min, tyhle muffiny moc nevykynou díky jogurtu jsou hutnější a nejsou suché. Zda jsou hotové testujeme špejlí, která musí z těsta vyjít suchá/čistá.


Necháme vychladnout a můžeme se do nich pustit. Kombinace velmi hořké čokolády, lehce nakyslých meruněk a rumu je opravdu neodolatelná :)

Dobrou chuť

Komentáře

  1. tak dneska, sme mali obidve muffinový deň :-) Aj tvoje sú lákavé a krásne a s ovocím, mám najradšej :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já mám nejradši čokoládový!:) ovšem mrkvový pečení je boží,vypadají krásně

      Vymazat
    2. Já asi miluji všechny možné :)))) Jsem žrout,ale když je depka nejlepší jsou šíííleně čokoládové :)

      Vymazat
  2. To vypadá fakt výborně! :) Mám akorát problém, že po létě už nemůžu meruňky ani vidět :D

    http://bezlepkovebrno.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. To musím vyskúšať. Vďaka za super tip ;)

    Pozývam Ťa na giveaway o krásnu peňaženku Desigual GIVEAWAY DESIGUAL

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky